Over ons

Wie is e.l.f.?

Het idee om “E.L.F” te creëren is gekomen uit de ontmoeting tussen de New-Yorkse make-up visagist Scott Vincent Borba en de zakenman Joseph Shamah in juni 2004 in New York (Verenigde Staten). ELF bestaat uit de initialen Eyes Lips Face.

Borba, de man die aan de bron staat van de cosmetische producten Hard Candy, zegt dat zijn idee gekomen is, door het aantal van BMW's en Mercedessen die geparkeerd stonden voor de winkel “99 cent” in Los Angeles.

In de winkel merkt hij op dat de eigenaars van de luxe wagens onderhandelden over de prijs van de lippenstift en de nagellak. Hij had snel begrepen dat er een belangrijke markt bestond voor cosmetische kwaliteitsproducten van een groot merk voor een lage prijs.

Borba ontmoet Shamah op een avond in 2002 en deelt zijn idee van een schoonheidsproductenlijn met middelmatige prijzen. Scott Vincent Borba ziet onmiddellijk dat er een grote gelegenheid op een markt in expansie bestaat, voor een product dat nog niet op punt staat, voor de consument. In enkele weken vormen ze een bedrijf en beginnen ze de filosofie van Eyes Lips Face te creëren.

De 2 vennoten combineren hun knowhow van de zakenwereld en met die van de schoonheid, en werken aan de creatie van hun cosmetisch bedrijf rond een doel : producten van hoge kwaliteit, innoverend en met een prijs die vrouwen toelaat de laatste innovaties in het gebied van te testen zonder bankroet te worden.

Borba en Shamah gaan meer dan anderhalf jaar doorbrengen om kleuren te ontwerpen, leveringssystemen uit te werken en producten van superieure kwaliteit te maken die bijdragen tot de verbetering van de kwaliteit van de huid.

Shamah ontwikkelt de website E.L.F. En gebruikt het design en de innovatie die al geassocieerd zijn met websites van luxe merken. Hij zal overtuigd zijn dat hij een “meerwaarde” heeft gebracht.

Vandaag is de revolutionaire benadering van de E.L.F. Schoonheid een cosmetisch fenomeen geworden en de referentie aan het worden in de Verenigde Staten, Canada, Australië, Nieuw-Zeeland en het Verenigd Koninkrijk.

Hoe kunnen deze fabuleuze producten zo goedkoop zijn ?

Om te beginnen heeft E.L.F. haar bedrijfskosten geminimaliseerd, adverteert weinig en heeft een minimale verpakking wat betekent dat de consument alleen voor het product zelf betaalt. We hebben nooit op de formule bezuinigd maar wel op de verpakking zegt de mede oprichter van E.L.F. Joseph Shamah. Bijvoorbeeld zouden we graag spiegels in de poederdozen toevoegen of de zelfde verpakkingen gebruiken als Clinique of Stila,maar we werken op een verschillend concept, dat is: De vrouwen de mogelijkheid geven te proberen wat ze willen zonder buitensporig veel geld uit te geven

Shamah zegt ook hoe belangrijk het is om met firma's te werken die de filosofie van het bedrijf begrijpen om lage kosten te behouden. Componenten van goede kwaliteit kunnen kostbaar zijn, maar als ze in grote hoeveelheid worden gekocht, worden ze goedkoper aan E.L.F. Verkocht.

E.L.F. Cosmetica's Nederland

E.L.F. Komt in Nederland aan ! De lancering is gepland voor 1 juli 2010. Het Nederlandse filiaal wordt door Frédéric Vanoorenberghe en zijn team beheerd;